úterý 29. prosince 2015

Vánoce jedině se svou rodinou aneb jak jsem to nezvládla.

Ze začátku jsem na to vůbec nemyslela, vánoční nálada na mě nepřišla, protože tady jedním slovem (vlastně dvěma) Vánoce nesnáší. Což není nic pro mě, protože já mám Vánoce doma ráda. Všechno krásně voní cukrovím, stromečkem, ovocem, rodinnou pohodou. Tento rok to takhle nebylo.

Bohužel večer před Štědrým dnem a pak hned ráno 24.12., celý den až do večera, mě každých 15minut chytal záchvat pláče. Ano, je to pravda. Prostě se mi stýskalo, Vánoce jsou prostě Vánoce a nikdy jsem během nich nebyla nikde jinde než doma. Miluju svoji rodinu a chvíle které spolu trávíme, takže tohle mě až nečekaně zasáhlo. Naposledy, nikdy víc už tohle nechci zažít a příští Vánoce si to sakra vynahradím, tenhle svátek už si zkazit nenechám.

Průběh? Stromeček se zdobí už měsíc před Vánocema.
Nepeče se žádné cukroví, dům se vyzdobí jen tak aby tam něco bylo, dárky se kupují a balí na poslední chvíli a tím to končí.
Večeře 24.12. (Nochebuena) probíhá ve více lidech, nás bylo asi 20. Večeře začíná v 7 večer a má předkrm, polévku, hlavní jídlo a dezert. Všichni sedí u krásně prostřeného dlouhého stolu, pojídají předkrm, když během něj někdo několikrát silně zabouchá na dveře. V tom se děti leknou, vyskočí ze židlí, chvíli čekají a bojí se. Pak ihned běží ke dveřím, otevřou je a tam na ně čeká obrovská hromada dárků pro všechny.
Rozbalí se dárky a pak se pokračuje v hostině. Po tom všem, cca o půlnoci se rodiny odebírají do svých domovů a mladí (jako i já) pokračují na fiestu (disco trysko).
25.12. Hned ráno děti děli k babičce pro dárky, po příjezdu je čekala další část dárků pod jejich stromečkem.
25.12. Oběd s babičkou.
26.12. Oběd s dědou.
27.12. Oběd s prarodičema z otcové strany.
28.12. Někteří jdou do práce, někteří ještě mají volno.
29.12. První den práce po dlouhém volnu a já se z dětí můžu zbláznit.

Stůl připravený na večeři.


Předkrmy.
Datle ve slanině, sušenky s domácí paštikou, olivy a krevety.


Polévka.


Hlavní jídlo.

Dezert.


No a jak to tak letí ten čaj, tak se všichni připravují na Nový rok (Nochevieja).
Večeře, která začíná v 9 večer v čínské restauraci a poté pokračování opět na fiestu :)

Takže ve zkratce tak nějak. Pevně doufám, že Nový rok bude daleko lepší než Vánoce. Jak jsem řekla, naposledy co sem na Vánoce nebyla doma s milující rodinou, naposledy. Trpěla jsem jak pes. Snad na mě nepřijde deprese na Nový rok.

Tak si ho užijte! Řádně jej oslavte a zapijte, krásný rok 2016!

Žádné komentáře:

Okomentovat